28 sierpnia 2014

Jak się ZMOTYWOWAĆ!



Motywacja jest tym co pozwala ci zacząć. nawyk jest tym co pozwala ci wytrwać.
Pewnego dnia postanawiamy, że już koniec, że nie chcemy dłużej tak wyglądać, tak się czuć i postanawiamy coś z tym zrobić. Niestety, większość osób zna  drugą stronę – po postanowieniu utrzymujemy się w nim jeden dzień, dwa, później okazuje się, że jesteśmy zbyt zmęczeni na kolejne ćwiczenia, że jeden pączek,ciasto jeszcze nikomu nie zaszkodził i… z naszych postanowień zostają tylko postanowienia, marzenia. Przekonaj się że nie warto przerwać! Najgorsze są pierwsze dni, potem jest już coraz łatwiej.

1. Zacznij od przygotowań . Kiedy już się odpowiednio zaopatrzysz w fajny strój , buty , jakieś akcesoria np. matę, hantelki ,hula-hop. Zakupisz zdrowe produkty, poświęcisz temu dużo czasu to sama zobaczysz , że nie opłaca się to wszystko rzucić w kąt  i tylko trzymać i podziwiać .


2. Zamiast monotonnych ćwiczeń. Urozmaicaj treningi  spróbuj zajęć z elementami boxingu albo energicznego tańca np. zumby. Od razu poczujesz się lepiej. Lepiej też poczują się ramiona, brzuch i nogi, bo nabiorą pięknych kształtów.Możesz też od czasu do czasu chodzić na siłownie.


3. Wyobraź sobie, jak fajnie będziesz wyglądać, ćwicząc systematycznie.  Nowe ubrania. Czy to nie przyjemność zmieścić się w każdy krój modny w tym sezonie? Każde ubranie, które zechcesz przymierzyć, będzie pasować. Już nie będzie podziwianie smukłych sylwetek  innych lub manekinów i pięknie wyglądających na nich ubrań.  Zastanów się ile razy wchodząc do przymierzalni brałaś duże rozmiary ubrań żeby tylko coś zakryć?
Kiedy zbliżało się lato i mierząc te wszystkie stroje w żadnym dobrze nie wyglądałaś. A na plaży wstydziłaś się pokazać , ubrać w strój i tylko zazdrościłaś sylwetki u innych osób. Zrób tak żeby następnym razem inni zazdrościli TWOJEJ!


4. Inspiracja - czasem jak przeglądamy zdjęcia szczupłych dziewczyn z idealną figurą to od razu chciałybyśmy tak wyglądać. Nie mów, że "ja nigdy taka nie będę" Właśnie że będziesz, tylko musisz chcieć! Nie dopuszczaj do siebie złych myśli , zawsze myśl pozytywnie!


5. Nagradzaj się, szczególnie wtedy, gdy motywacja to naprawdę twoja słaba strona. Po intensywnym wysiłku nagroda Ci się absolutnie należy.Może to być np. zdrowa pyszna przekąska!


6. Masz kiepski dzień i nic się nie udaje? Podczas treningu poziom adrenaliny wzrośnie i jeszcze przez kilka godzin po wysiłku będziesz się czuć doenergetyzowany. Jeśli przed ćwiczeniami coś się nie udawało, po nich na pewno będzie ci łatwiej stanowczo i odważnie stawić czoła wyzwaniom.

7. Znajdź kogoś kto będzie ćwiczył razem z Tobą, żeby  się wzajemnie motywować. Są momenty kiedy masz ochotę się poddać i przerwać trening bo np. inni twoi znajomi idą do kina, ale kiedy ktoś będzie przy Tobie razem możecie się wspierać.


8. Zajęcia grupowe są dobrym sposobem na systematyczne treningi. Czas mija szybciej i można poznać bardzo ciekawych ludzi. Umów się z prywatnym trenerem da ci na pewno cenne wskazówki, które potem będziesz mogła realizować, ćwicząc sama.

9. Zapisuj swój plan ćwiczeń (możesz też posiłki, to pozwoli Ci wyeliminować najczęstsze błędy żywieniowe) Wyznaczaj sobie kolejne wyzwania i staraj się im sprostać., Zdasz  sobie sprawę, jak daleko już zaszłaś i ile można osiągnąć, dzięki treningowi.o wiele łatwiej się motywować. Możesz wklejać tam swoje zdjęcia co miesiąc i szybko zauważać efekty. Rozplanuj swój dzień wtedy będziesz miała zorganizowaną każdą chwile.

10. Jeśli teraz  nie chce Ci się pójść poćwiczyć, pomyśl sobie, że zmarnowałaś cały dzień a mogłaś poświęcić chociaż  30 min na trening.  Będziesz mieć wyrzuty sumienia i pretensje do samej siebie, kiedy za kilka miesięcy kiedy Ty siedziałaś przed komputerem lub nic ze sobą nie robiłaś inni ćwiczyli i to Ty będziesz podziwiać ich sylwetkę a nie oni Twoją. Dlatego przypomnij sobie to kiepskie uczucie wtedy, gdy szukasz wymówki. 
A Twój cel będzie tylko Twoim marzeniem.

To jest twój czas, tylko dla Ciebie i to Ty decydujesz jak będziesz wyglądać i się czuć.  



A na koniec filmik , z cytatami motywującymi :


12 komentarzy :

  1. Bardzo dobrze napisane. Pamiętam jak ja szukalam motywacji - trochę zajęło, ale nie poddałam się:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne , zapraszam :)
    http://ancia-anka.blogspot.com
    Obserwuję ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję ci bardzo twoja motywacja na pewno mi pomoże a mogłabyś zrobić jeszcze np. motywacje do nauki ?;3

    karolina-karo-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny post :) obserwuje i liczę na rewanż
    http://nina-ninula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja przez długi czas ćwiczyłam w domu - najpierw Chodakowska, potem Mel B. Jednak po pewnym czasie stało się to nużące i ciężko było mi się zmotywować do ćwiczeń. Obecnie chodzę na siłownię. Kiedy mam zakupiony karnet łatwiej ruszyć mi się z domu. A jak już się ruszę - nie ma odwrotu :)

    Pozdrawiam,
    ogurczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Na razie jestem na etapie całej tej euforii związanej ze zmianą stylu życia - chcę wypróbować wszystko, co tylko wpadnie mi w ręce, mam niby tyle pomysłów, itd. Ale nie raz się za to wszystko zabierałam, a na końcu rezygnowałam. Teraz postanowiłam (i słowa dotrzymam!), że mi się uda. Wytrwam. Chcę w następne wakacje iść na plażę bez poczucia dyskomfortu.
    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Motywacja jest, teraz czas brać się za siebie :)
    Pozdrawiamy serdecznie!
    http://thehauntedway.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. ooo przydałoby się troszkę poćwiczyć:)
    świetny blog będę tutaj częściej zaglądała

    OdpowiedzUsuń
  9. Motywacja jest tym co pozwala ci zacząć. nawyk jest tym co pozwala ci wytrwać.- pięknie napisane

    OdpowiedzUsuń
  10. a mnie motywują takie zdjęcia jak te w tym poście :D kilkanaście minut ich oglądania i od razu mam ochotę poćwiczyć !

    OdpowiedzUsuń